МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ

Основні напрями наукових досліджень

01. 06. 2021
Додав: Тетяна Я.

nauka issledovaniya 1c099Упродовж 2018-2021 рр. колектив кафедри виконує дві наукові теми професійного спрямування: «Розвиток професійної підготовки майбутніх учителів у контексті реформування початкової освіти України» (державний реєстраційний номер 0118U003876; 05.03.2018); «Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх педагогів до роботи в інклюзивному середовищі в системі освіти України» (державний реєстраційний номер 0118U100489; 04.12.2018).

 

 

 

 

 

 

До наукових здобутків кафедри слід віднести її активну участь в організації та проведення міжнародних та всеукраїнських науково-практичних конференцій. Так, наукові дискусії вилилися в міжрегіональні, всеукраїнські та міжнародні науково-практичні конференції: «Сучасний вчитель початкових класів: вимір часу» (2010), «Сучасний вчитель початкових класів: взаємодія ВНЗ та школи» (2011), «Сучасний вчитель початкових класів: зростання професіоналізму в системі неперервної освіти» (2012), «Сучасний вчитель початкових класів: реалії та перспективи» (2013), «Сучасний вчитель початкових класів: європейський вимір» (2017), «Сучасний вчитель початкової школи: досвід, пошуки та перспективи» (2019), «Актуальні проблеми реформування дошкільної та початкової освіти України у контексті євроінтеграційних процесів» (2019), «Формування у школярів та студентської молоді нових смислів в освітньо-виховному процесі» (2020), «Професійний розвиток педагога у високосмисловому полі сучасної освіти» (2021).

Професорсько-викладацький склад кафедри здійснює видавництво збірника наукових праць «Професійний розвиток педагога» та збірника наукових праць для здобувачів вищої освіти «Актуальні проблеми педагогіки вищої школи в контексті підготовки педагогів початкової ланки освіти». У практику роботи кафедри входять творчі конкурси з педагогіки, в яких беруть участь студенти факультету, розкриваючи свої педагогічні таланти, шліфуючи професійну майстерність.

Науково-педагогічні працівники кафедри є знаними фахівцями у сфері початкової, інклюзивної та вищої освіти. Тому не дивно, що вони є членами вчених та спеціалізованих рад, опонентами дисертаційних досліджень, членами редакційних колегій наукових видань тощо. Так, завідувачка кафедри професор Сойчук Р. – член редакційної колегії: фахового збірника наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету «Інноватика у вихованні» (категорія Б), (Індекс Copernicus); фахового збірника наукових праць Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України «Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді» (категорія Б), (Індекс Copernicus); фахового збірника наукових праць Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти «Нова педагогічна думка» (категорія Б), (Індекс Copernicus); іноземного рецензованого наукового видання «Pedagogy and education management review» (м. Таллін, Естонська Республіка); член «Всеукраїнської громадської організації «Спілка освітян України»; науковий консультант Судилківського ліцею Судилківської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області (угода про співробітництво з 05.01.2015 р. по 30.06.2018 р.; з 02.09.2019 р. по 02.09.2024). Професор Шевців З. – член спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01 в РДГУ із захисту докторських та кандидатських дисертацій зі спеціальностей 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти; опонент у спеціалізованій вченій раді Д.36.053.01 у Дрогобицькому державному педагогічному університеті імені Івана Франка (27 жовтня 2020) на здобуття наукового ступеню доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка: рецензент у спеціалізованій вченій раді PhD ДФ 47.053.006 у Рівненському державному гуманітарному університеті (30 жовтня 2020) на здобуття ступеня доктора філософії (кандидата педагогічних наук) з галузі знань «Освіта / Педагогіка» за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки». Доцент Гудовсек О. – вчений секретар спеціалізованої вченої ради Д 47.053.01 в РДГУ із захисту докторських та кандидатських дисертацій зі спеціальностей 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України 22.12.2016 № 1604).

Основними формами підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації викладачів кафедри є: стажування в провідних ЗВО України та Польщі, участь у конференціях, симпозіумах та семінарах.

На базі кафедри у 2019 році створено як загальнокафедральну структуру Освітньо-ресурсний центр. Директор Центру – завідувач кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти, доктор педагогічних наук, професор Р. Сойчук. Він охоплює: Центр європейської педагогічної освіти (керує: к.пед.н., доц. Міщеня О.), Науково-методичний центр професійного розвитку педагога (керує: к.пед.н., доцент Третяк О.), Центр інклюзивної освіти (керує: д.пед. н., професор Шевців З.). Мета створення Центру: формування цілісної, саморегульованої системи стосовно виявлення і підтримки обдарованої студентської молоді, розвитку та реалізації здібностей здобувачів вищої освіти, стимулювання творчої взаємодії студентів та викладачів, підвищення якості підготовки фахівців, активізації навчально-пізнавальної діяльності, формування резерву для вступу до аспірантури та докторантури, підготовки науково-педагогічних та наукових кадрів для потреб факультету й університету, а також закладів загальної середньої освіти та вищої освіти.

На кафедрі педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти підвищення кваліфікації викладачів відбувається відповідно плану. Всі викладачі кафедри за останні 5 років пройшли підвищення кваліфікації в тій чи іншій формі. За результатами підвищення кваліфікації підготовлені і видані тексти лекцій, завдання для практичних занять, лабораторних занять та самостійної роботи студентів; впроваджені електронні версії навчально-методичних посібників. Постійне підвищення кваліфікації викладачів кафедри є важливою умовою удосконалення робочих програм і силабусів з навчальних дисциплін, забезпечення освітнього процесу прогресивними навчально-методичними розробками й загалом підвищення ефективності організації навчального процесу.