МІЖНАРОДНІ ПРОЄКТИ

Результати НАУКОВого КЕМПу, приуроченого до ДНЯ НАУКИ-2024

18. 05. 2024
Додав: Тетяна Я.

ПІДСУМОК КЕМП 2024Вже стало доброю традицією щороку відзначати День науки на кафедрі педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти науковим кемпом, який цьогоріч був дуже насиченим, адже мав змістовну програму заходів. Так, у понеділок, 13 травня 2024 року, ми познайомилися з доктором Ібрагімом Мурадовим, який є викладачем кафедри міжнародних відносин та аудиту Дніпровського університету технологій, доктором філософії з міжнародних відносин у Близькосхідному технічному університеті (Анкара, Туреччина). Ми прослухали лекцію на тему «Війна росії проти України та сек’юризація України Заходом». Доктор Ібрагім Мурадов в ході лекції розповів слухачам: що таке сек’юритизація; про роль світових лідерів у процесі сек’юритизації; про європейську архітектуру безпеки після Другої світової війни; про перспективи членства України в ЄС та НАТО. До обговорення проблемних питань під час лекції долучилися здобувачі вищої освіти педагогічного факультету Марина Мартинюк і Тетяна Осівська та науково-педагогічні працівники кафедр Рівненського державного гуманітарного університету.

 

 

 Вівторок, 14 травня 2024 року, проходив під гаслом «Наші здобувачі – найкреативніші!». Свою наполегливість, винахідливість, активність майбутні вчителі продемонстрували на конкурсі знавців дидактики, адже у програмі конкурсу були різноманітні творчі завдання, дидактичні ігри, групові вправи. Першокурсники обмінювалися цікавинками зі світу дидактики, змагалися в точності, швидкості вмінь оперувати дидактичними категоріями, удосконалювали вміння застосовувати набуті знання в практичних нетипових ситуаціях, моделювали фрагменти ранкових зустрічей.

О 12:45 викладачі та здобувачі вищої освіти були запрошені …. в кафе (технологія «Педагогічне кафе»). Так, за горнятком кави в аудиторії майбутні педагоги та викладачі обмінювалися думками, враженнями, створюючи таким чином живу «мережу» обміну емоціями. Метафоричне ототожнення всього світу з кафе підкреслює важливість мережі словесного обміну й особистих взаємин, які створюють умови для пізнання, але часто залишаються невидимими.

Гостинно запросила до себе на гостьову лекцію Руденко Юлія, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри кібернетики та інформатики Сумського національного аграрного університету. Лекція пройшла динамічно, цікаво і насичено. Були задіяні всі сучасні методичні прийоми, які загострюють увагу, актуалізують проблему, формують уявлення і залучають до активної співпраці. Для актуалізації проблеми цифрового захисту здобувачам пропонувалося пройти експрес-опитування, яке дозволило з’ясувати різноманітність поглядів на проблему. Були актуалізовані і розглянуті такі проблеми: як визначити надійність паролю, як виявити фішинговий лист, як перевірити сайт на надійність, що таке двофакторна аудентифікація. Під час лекції учасники нову теоретичну інформацію апробовували на практиці, перевіряли цифровий захист своїх паролів, акаунтів та особистих даних.

У середу, 15 травня 2024 року, розпочала свою роботу ІІ Всеукраїнська науково-практична е-конференція з міжнародною участю «Освіта і виховання в інформаційному суспільстві в умовах воєнного та повоєнного стану». На блозі кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти РДГУ та Інституту проблем виховання НАПН України два дні поспіль обговорювали надіслані учасниками доповіді, де актуалізувалися питання організації освітнього і виховного процесу в закладах освіти в умовах воєнного та повоєнного станів, використання цифрових технологій в освіті і вихованні, формування національної ідентичності в учнівської та студентської молоді у світлі подій російської агресії та протидії негативним інформаційним впливам, професійної підготовки майбутніх учителів та викладачів в умовах воєнного часу та створення інклюзивного простору в Україні для навчання і спілкування.

Конференція об’єднала вітчизняних науковців, викладачів, аспірантів, здобувачів вищої освіти та працівників зарубіжних інституцій з 12 закладів вищої освіти, 1 закладу фахової передвищої освіти; директорів, заступників директорів та педагогічних працівників 14 закладів загальної середньої освіти, службовців – загалом понад 170 учасників з дев’яти регіонів України.

Четвер, 16 травня 2024 року, власне був найбільш насиченим на події днем наукового кемпу, адже в цей день відзначали День науки в Рівненському державному гуманітарному університеті. За багаторічну сумлінну працю, високий професіоналізм, вагомий внесок у розвиток науки і національної освіти, підготовку висококваліфікованих наукових кадрів грамотою Рівненської обласної державної адміністрації нагороджено завідувачку кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти, професорку Руслану Леонідівну Сойчук, за вагомі наукові здобутки – почесною грамотою РДГУ доцентку кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Світлану Борисівну Бричок. За перемоги у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт – грамотами РДГУ здобувачку другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта Галину Ушакову та здобувачку першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта Ангеліну Шилан. Щиро вітаємо наших колег та здобувачів вищої освіти із нагородами!

Приємним подарунком для нагороджених та всіх присутніх стали концертні номери, де поруч із здобувачами мистецьких спеціальностей представили на високому рівні свої вокальні і хореографічні таланти здобувачі педагогічного факультету.

Відбувся студентський науковий форум «Наука і освіта». Форум об’єднав ініціативних, талановитих, творчих здобувачів вищої освіти, які активно долучаються до різних форм студентської наукової роботи. Цікаво і змістовно презентували конкурсні наукові роботи здобувачки вищої освіти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки Марина Мартинюк та спеціальності 013 Початкова освіта Ангеліна Шилан, Анна Соловей, Олеся Євтушенко. Під час форуму підведено підсумки роботи студентських наукових гуртків та проблемних груп, презентовано найважливіші досягнення учасників цих об’єднань, зокрема: результати науково-дослідницьких проєктів на тему формування національної ідентичності українців, участь у науково-практичних конференціях, семінарах, масові заходи (як от конкурс «Знавці дидактики»), впровадження сучасних технологій – педагогічних тренінгів, технології «Педагогічне кафе» тощо. Зокрема, змістовними були виступи учасників проблемної групи «СОГУД», керівником якої є професорка Сойчук Р. До роботи форуму також долучилися здобувачі 1 курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти із доповідями за темами магістерських досліджень.

У п’ятницю, 17 травня 2024 року, завідувачка кафедри, професорка Сойчук Руслана, презентувала збірник наукових праць «Професійний розвиток педагога» за результатами проведеної науково-практичної е-конференції. У збірнику опубліковано матеріали з проблем: розвитку освіти України в умовах воєнного та повоєнного часу; цифрових технологій в освіті і вихованні; формування національної ідентичності в учнівської та студентської молоді; протидії негативним інформаційним впливам; підготовки майбутніх учителів початкових класів до роботи в умовах інформаційних впливів; професійної підготовки майбутніх педагогів в умовах воєнного часу; інклюзивного простору для навчання і спілкування: досвід впровадження у сучасних умовах.

Далі ми перенеслися … у Фінляндію. Про організацію в цій країні інклюзивної освіти нам розказала Ірина Садова, докторка педагогічних наук, професорка Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Ми дізналися, що інклюзивність у фінських школах реалізується відповідно принципу «школа для всіх» на основі ідеї обов’язковості і доступності освіти кожній дитині за місцем проживання. Інклюзивна освіта розвивається в Фінляндії більше 20 років і супроводжується серйозними науковими дослідженнями педагогічної науки. Головна особливість, яку можна виділити в інклюзивній освіті Фінляндії, – це те, що сфера спеціальної педагогіки нерозривно пов’язана з освітою в цілому. Фінське визначення спеціальної педагогіки означає наступне – спеціальне навчання є інструкцією, розробленою для задоволення особистих потреб дитини з обмеженими можливостями, тобто це освіта, розроблена з урахуванням потреб конкретної дитини.

Після лекції розгорнулася жвава дискусія й рефлексія за участі викладачів і здобувачів вищої освіти. Це було цікаво, емоційно, пізнавально й корисно! Викладачі, майбутні вчителі висловили вдячність Ірині Садовій за актуальну й змістовну лекцію, яка мотивувала здобувачів до подальшого саморозвитку та самовдосконалення.

Отже, плідний тиждень відзначення Свята науки завершився. Щиро вітаємо колег, науковців, здобувачів вищої освіти, усіх причетних до наукових звершень, зі Святом науки! Бажаємо здолати нові наукові вершини, зичимо міцного здоров’я, невтомності та невичерпної енергії в новаторському пошуку та нових відкриттів! Дякуємо ЗСУ за можливість жити, працювати, навчатися, здобувати!